Γυμνάσιο Πόμπιας

Διαχείρηση ιστοσελίδας

Μόνο για καθηγητές

05 -08.04.2014: Εκδρομή μας στο ΚΠΕ Παρανεστίου Δράμας

Στις 05. 04. 2014, 17 μέλη της Περιβαλλοντικής Ομάδας του Γυμνασίου Πόμπιας με δύο συνοδούς εκπαιδευτικούς ξεκινήσαμε το μακρινό ταξίδι για το Παρανέστι της Δράμας για να φιλοξενηθούμε στις εγκαταστάσεις του Κέντρου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Παρανεστίου και να βιώσουμε, να αγγίξουμε, να γνωρίσουμε από κοντά τα «Φυτά και Ζώα της Παρανέστιας Γης».

Φτάνοντας στη Θεσσαλονίκη, κάναμε μια στάση στην πόλη, είδαμε τα πιο χαρακτηριστικά της σημεία (Καμάρα, Άγιος Δημήτριος, Πανεπιστήμια, Πλατείες Ναυαρίνου, Αριστοτέλους, Αγία Σοφία, Λευκός Πύργος) και περπατήσαμε στους πιο κεντρικούς δρόμους, προσπαθώντας να πιάσουμε λίγο τον παλμό της πόλης. Την ίδια μέρα το βράδυ φτάσαμε στο Παρανέστι της Δράμας.

Την επόμενη μέρα, είχαμε δυο νέες εμπειρίες: α) να μπούμε σε τρένο και να κάνουμε μια φημισμένη διαδρομή παραπλεύρως του ποταμού Νέστου και β) να περπατήσουμε στα σοκάκια της παλιάς πόλης της Ξάνθης με τα αναπαλαιωμένα κτήρια και τους πλακόστρωτους δρόμους! Μετά από αρκετό περπάτημα, επιστρέψαμε νωρίς το απόγευμα το Παρανέστι για να ξεκινήσουμε τις εκπαιδευτικές μας δράσεις, στις οποίες εναλλάσσονταν τα βιωματικά παιχνίδια στη φύση, η προετοιμασία σκετς και παρουσιάσεων από τους μαθητές, η δημιουργία κολάζ με φύλλα ή καρπούς από φυτά / δέντρα κτλ κτλ.

Την Τρίτη μέρα, ο περίπατός μας δίπλα στον ποταμό Νέστο μας γέμισε με γνώσεις για την βλάστηση της περιοχής, τα πνευμόνια μας με οξυγόνο και το μυαλό μας και τα αφτιά μας με χαρακτηριστικές εικόνες και ήχους πουλιών και ζώων που «έχουν το σπίτι τους» δίπλα στο ποτάμι. Την ίδια μέρα το απόγευμα είχαμε την ευκαιρία να γνωρίσουμε από κοντά με τον κ. Παναγιώτη Σαινατούδη, ιδρυτή του «Πελίτι» (Δίκτυο Ανταλλαγής Παραδοσιακών Σπόρων), μεταφέροντάς μας την εμπειρία και τις γνώσεις του. Ως ένα μικρό ευχαριστώ για την γνωριμία μας, οι μαθητές του πρόσφεραν ένα χαρακτηριστικό βότανο της περιοχής μας, το δίκταμο.

Το τελευταίο μας πρωινό, το περάσαμε στο Μουσείο Φυσικής Ιστορίας Παρανεστίου, όπου είδαμε ταριχευμένα χαρακτηριστικά ζώα της περιοχής ενώ χάρη στην διάθεση των συνεργατών του ΚΠΕ, είχαμε την ευκαιρία να δούμε από κοντά τον Καταρράκτη της Αγίας Βαρβάρας, ένα εντυπωσιακό πραγματικά θέαμα για μικρούς και μεγάλους. Επιστρέψαμε στην Κρήτη γεμάτοι αναμνήσεις, καινούριες εμπειρίες και γνώσεις.

Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε όλους όσους βοήθησαν στην πραγματοποίηση αυτής της εκδρομής και ιδιαίτερα τον κο Μιχαλομανωλάκη Αντώνη (Μεταφορική Μοιρών) και τον κο Μαυρογιαννάκη Γεώργιο (Μπετόν Μεσσαράς).

Η προσπάθεια όλων ανταμείφθηκε!