Γυμνάσιο Πόμπιας
Δ/νση Δ/θμιας Εκπαίδευσης Ν. Ηρακλείου

Διαχείρηση ιστοσελίδας

Μόνο για καθηγητές



Εντολές στο Microworlds Pro


ΔΕΙΞΕ


      Η εντολή  ΔΕΙΞΕ  χρησιμοποιείται για:

    Α) Για την εκτέλεση αριθμητικών πράξεων

                              Δείξε αριθμός1 + αριθμός2

      Παραδείγματα

                         Δείξε 5 + 3  το αποτέλεσμα είναι 8

                         Δείξε 5 ? 3 το αποτέλεσμα είναι 2

                         Δείξε 5 * 3 το αποτέλεσμα είναι 15

                        Δείξε 5 / 3 το αποτέλεσμα είναι 1,66

Πρέπει να αφήνουμε ένα κενό διάστημα πριν και ένα μετά το σύμβολο της πράξης που χρησιμοποιούμε.

              Για δυνάμεις:

                              Δείξε δύναμη βάση εκθέτης

              Παράδειγμα

 Για να  δείξει το αποτέλεσμα της δύναμης 84  γράφουμε

                            Δείξε δύναμη 8 4   και το αποτέλεσμα που θα               εμφανίσει είναι 4096.

Σε αριθμητικές εκφράσεις, προτεραιότητα έχουν οι πράξεις μέσα στις παρενθέσεις, μετά διαίρεση, πολλαπλασιασμός, πρόσθεση και αφαίρεση.  Π.χ  Δείξε 12 / 2 * 3 το αποτέλεσμα είναι 18.

Β) Για εμφάνιση στο κέντρο εντολών μιας λέξης

                            Δείξε ?Λέξη

 Παραδείγματα

                    Δείξε  ?Αριστείδης το αποτέλεσμα είναι Αριστείδης

                  Δείξε  ?2+3 το αποτέλεσμα είναι 2+3

Γ)  Για να εμφανίσουμε πρόταση στο κέντρο εντολών  

Όταν μετά το δείξε υπάρχουν εισαγωγικά τότε το αποτέλεσμα είναι ότι υπάρχει ακριβώς μετά τα εισαγωγικά. Ακόμη και αν υπάρχουν αριθμητικές εκφράσεις το αποτέλεσμα  είναι οι ίδιες οι εκφράσεις.

                            Δείξε  [Κείμενο]

Ο υπολογιστής θα εμφανίσει στο Κέντρο Εντολών όλες τις λέξεις 2 που περικλείονται μεταξύ των δύο αγκύλων [ ].

Παράδειγμα

                      Δείξε  [Το ονομά μου είναι Πελαγία]     

το αποτέλεσμα είναι:

                   Το ονομά μου είναι Πελαγία

Δ)  Για να εμφανίσουμε την τιμή μιας μεταβλητής αφού προηγουμένως έχουμε δώσει τιμή με την εντολή Κάνε.

                            Κάνε  ?Ονομα_Μεταβλητής       Τιμή_Μεταβλητής

                            Δείξε :Ονομα_Μεταβλητής   

Παράδειγμα

                           Κάνε  ?x     4

                          Δείξε :x                         το αποτέλεσμα είναι 4

Ε) Για να εμφανίσουμε κείμενο και αποτέλεσμα αριθμητικών πράξεων χρησιμοποιούμε την εντολή φρ (φράση).

Παράδειγμα

Δείξε (φρ [το κόστος της εκδρομής ανά μαθητή είναι] 200 / 25 ?ευρώ)                                

το αποτέλεσμα είναι:

το κόστος της εκδρομής ανά μαθητή είναι 8 ευρώ




ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Γενικά, συντάσσεται και κάνει ό,τι και η εντολή δείξε αλλά το αποτέλεσμα εμφανίζεται σε ξεχωριστό παράθυρο.

Ανακοίνωση [μήνυμα]

Παράδειγμα

Ανακοίνωση [Γειά σου]

Τότε θα πεταχτεί ένα παράθυρο και θα γράφει  Γειά σου


ΕΡΩΤΗΣΗ

Ζητάει απο το χρήστη να δώσει μια τιμή

             Ερώτηση [μήνυμα]

           Παράδειγμα

            Ερώτηση [Πώς σε λένε?]

Η εντολή <ερώτηση> είναι μια εντολή εισόδου γιατί μας επιτρέπει να δώσουμε μια τιμή στον υπολογιστή την οποία αποθηκεύει προσωρινά και μπορούμε να την εμφανίσουμε χρησιμοποιώντας την λέξη απάντηση

Αν στο προηγούμενο παράδειγμα ο χρήστης είχε απαντήσει Γιώργο τότε με την εντολή

Δείξε απάντηση                      

θα εμφάνιζε Γιώργο

Παράδειγμα αν γράψουμε στο κέντρο εντολών

Ανακοίνωση   (φρ[Χάρηκα Πολύ] απάντηση [! Εμένα με λένε Σοφοκλή.])

Τότε θα πεταγόταν ένα παράθυρο που θα έλεγε:

Χάρηκα Πολύ Γιώργο Εμένα με λένε Σοφοκλή.

ΕΝΤΟΛΕΣ ΣΧΕΔΙΑΣΗΣ

Μερικές απο τις εντολέςπου βοηθούν να κατευθύνουμε την χελώνα

Α) στκ:  Δίνει εντολή στην χελώνα να αφήνει ίχνος. ?Οταν δημιουργείται μια χελώνα δεν αφήνει ίχνη οπότε για να δημιουργήσουμε κάποιο σχήμα με την χελώνα πρέπει η εντολή στκ να είναι η πρώτη εντολή που θα γράψουμε στο κέντρο εντολών. 

Β) στα:  Δίνει εντολή στην χελώνα να σταματήσει να αφήνει ίχνος .

Γ) μπ αριθμός εικονοστοιχείων: Η χελώνα προχωράει μπροστά τόσα εικονοστοιχεία όσα έχουμε ορίσει π.χ.          μπ  100

Δ) πι αριθμός εικονοστοιχείων: Η χελώνα προχωράει πίσω τόσα εικονοστοιχεία όσα έχουμε ορίσει π.χ.           πι  100

Ε) δε μοίρες: Η χελώνα στρίβει προς τα δεξιά τόσες μοίρες όσες έχουμε ορίσει π.χ     δε  90

ΣΤ) αρ μοίρες: Η χελώνα στρίβει προς τα αριστερά τόσες μοίρες όσες έχουμε ορίσει π.χ     αρ  90

Η) σβγ:  Σβήνει τα σχέδια όλα που υπάρχουν στην επιφάνεια εργασίας και μεταφέρει την χελώνα στο κέντρο με κατεύθυνση προς τα πάνω.

ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ

Δομή Επανάληψης

Όταν μια λίστα από εντολές επαναλαμβάνονται παραπάνω από μία φορά με την ίδια ακριβώς σειρά τότε γράφουμε:

Επανάλαβε  αριθμός_επαναλήψεων [λίστα εντολών]

Παράδειγμα  για να κατασκευάσουμε τετράγωνο

στκ

Επανάλαβε 4 [μπ 100 δε 90]

 Για οποιοδήποτε σχήμα ν-πλευρών με μήκος π.χ.100

              Επανάλαβε  ν [μπ 100    δε( 360/ν)]

 Για σχεδίαση κύκλου: Επανάλαβε 360 [μπ 1    δε 1]

ΚΑΝΕ

Η εντολή   

ΚΑΝΕ     ?Όνομα_Μεταβλητής         Τιμή_ Μεταβλητής 

χρησιμοποιείται για:

Α.)  Για να δώσουμε αριθμητική τιμή σε μεταβλητή

Παράδειγμα   Κάνε  ?χ 4   τότε χ=4

Β) Για να δώσουμε αλφαριθμητική τιμή σε μεταβλητή

Παράδειγμα   Κάνε  ?χ  ?ΓΑΤΑ  τότε χ=ΓΑΤΑ

Γ) Να δώσουμε τιμή πρόταση σε μια μεταβλητή

Παράδειγμα   Κάνε  ?χ  [Το ονομά μου είναι ΜΑΡΙΑ]

τότε χ = Το ονομά μου είναι ΜΑΡΙΑ 

Όταν γράφουμε την εντολή Κάνε ο χρήστης δεν καταλαβαίνει ότι έγινε κάτι. Στην πραγματικότητα όταν εκτελείται η εντολή Κάνε τότε αποθηκεύεται προσωρινά η τιμή μιας μεταβλητής στην μνήμη του υπολογιστή. Για να δει την τιμή αυτή, ο χρήστης πρέπει να γράψει την εντολή Δείξε :χ. 

Όταν αναφερόμαστε στο όνομα της μεταβλητής τότε βάζουμε  ?.

Eνω όταν θέλουμε την τιμή της μεταβλητής βάζουμε : .

ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ

Η γενική μορφή μιας διαδικασίας είναι:

                 για όνομα _διαδικασίας

                       εντολές

                 τέλος

 Παραδείγματα

Α)  Να γραφτεί  διαδικασία που θα σχεδιάζει τετράγωνο με σταθερό μήκος 100.

Στην καρτέλα Διαδικασίες γράφουμε

 

               για τετράγωνο

                     στκ

                    Επαναλαβε 4 [μπ 100 δε 90]

              τέλος

 

Μετά βάζουμε στην επιφάνεια εργασίας την χελώνα και γράφουμε στο κέντρο εντολών :

                 τετράγωνο

 Β) Να γραφτεί διαδικασία που θα σχεδιάζει τετράγωνο με μεταβλητή το  μήκος, το οποίο θα ορίζει ο χρήστης

Στην καρτέλα Διαδικασίες γράφουμε

 

               για τετράγωνο :μήκος

                    στκ

                   Επανάλαβε 4 [μπ :μήκος δε 90]

              τέλος

 Μετά βάζουμε στην επιφάνεια εργασίας την χελώνα και γράφουμε στο κέντρο εντολών :

                 τετράγωνο  50      ή

                 τετράγωνο 250

Γ) Να γραφτεί διαδικασία που θα σχεδιάζει τετράγωνο με μεταβλητή το  μήκος, το οποίο θα ορίζει ο χρήστης με μεταβολέα

Στην καρτέλα Διαδικασίες γράφουμε

                  για τετράγωνο

                      στκ

                     Επαναλαβε 4 [μπ μήκος δε 90]

                τέλος

 Μετά βάζουμε στην επιφάνεια εργασίας την χελώνα και τον μεταβολέα. Του δίνουμε όνομα μήκος και την ελάχιστη και μέγιστη τιμή που θα μπορεί να δώσει ο χρήστης.

Γράφουμε στο κέντρο εντολών :

                    τετράγωνο  μήκος

ΕΠΙΛΟΓΗΣ

Πολλές φορές για να λύσουμε ένα πρόβλημα χρειάζεται να εξετάσουμε κάποιες συνθήκες και ανάλογα να δώσουμε την  λύση.

                         ΑνΔιαφορετικά  συνθήκη  [εντολή1]  [εντολή2]

Ο υπολογιστής ελέγχει αν ισχύει η συνθήκη τότε εκτελεί την εντολή1 ,ενώ αν δεν ισχύει εκτελεί την εντολή2.

Παράδειγμα  Να γραφτεί διαδικασία που θα βρίσκει την απόλυτη τιμή ενός αριθμού

                       για απόλυτη :x

                                  ΑνΔιαφορετικά :x < 0

                                  [ανακοίνωση (φρ [το x είναι:]  (-1) * :x)]

                                  [ανακοίνωση (φρ [το x είναι:]   :x)]

                      τέλος


Εάν θέλετε να δείτε περισσότερες σημειώσεις κάντε κλικ εδώ